1.08.2011

Ludwik Jerzy Kern - Ferdynand Wspaniały (1963)

Moja ocena: 10/10 <3

Komentarz: Oglądałam kiedyś taki film i był tam taki kolo co pisał takie książki dla dzieci i on powiedział, powiedział tak: Książki dla dzieci są krótkie, dlatego każde zdanie trzeba dobrze przemyśleć, zastanowić się nad każdym słowem, nad każdym przecinkiem i każdą kropką. Nie szukajcie tego cytatu, bo tak naprawdę powiedział to zupełnie inaczej, a to sobie wymyśliłam tylko mniej więcej zachowując sens. W każdym razie chodzi mi o to, że Ferdynand Wspaniały jest właśnie tak napisany - przemyślany od początku do końca. Nie ma tam żadnego niepotrzebnego słowa. Czytałam tę książkę wiele razy - jest zabawna, bezpretensjonalna i mądra. Dużo się z niej nauczyłam. Na przykład, że warto być miłym dla innych. Ma też dużo obrazków, czego bardzo mi brakuje w powieściach, które teraz czytam. Prawdopodobnie w Polsce już nikt nigdy nie napisze niczego lepszego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz